13 jul 2011

LA CONTRAPOESÍA: el pulsu de la poesía

Siempre dicen les madres -anque lo olvidemos-, que nun hai que dir a la escontra, y nun-yos falta razón, como tamién ye verdá que nun se pue facer too lo que-y dicen a ún. Como se sabe n´asturiano esta espresión quier decir dos coses opuestes: dir al alcuentru y dir en contra. En poesía pue decise que ye precisamente lo que me paez qu´hai que facer, dir escontra una poesía que creo que nun lo ye y tratar de dir a la busca del pulsu poéticu.
Nun sé bien cuala ye la razón pola qu´un día Pablo X. Suárez me llamare pa una Timba Poética que se diba facer nel bar El Zielo d´Uviéu na primavera del 2010 y yá se ta convirtiendo nún de los misterios d´occidente´l que siguiere contando conmigo pa dalgunes timbes más. La cosa ye que lo que más me llamó l´atención fue´l nome. Nun yera un recital poéticu al usu, facíase nun bar, non nuna sala d´eses tan series (hai quien lo fae nuna capiella – tien qu´haber xente pa too-) y el bar en cuestión yera l´antiguu Dharma, que tanto patiara yo n´otra época. Pa que s´entienda, un templu hindú onde te ponen cacharros. 
Amigu de les timbes, de toles timbes, la cosa pintaba bien, más si contaba con ún de los poetes que más me sorprendía de la lliteratura asturiana, yo namás conocía a Pablo pola so Asturiana Beat, ún de los llibros más valientes de tola poesía d´estos cuarenta últimos años. Más tarde enteréme que diben tar tamién Xandru Fernández (col que repetimos na carpa de Radio Kras na Selmana Negra), Laura Marcos, Sergio Gutiérrez Camblor, Dani Tritón y Pablo Texón, si la memoria nun me falla.
Pero ¿qué ye una timba poética?
Pues eso que decía antes, ye la poesía, “l´alcuentru” cola poesía y, polo mesmo, poesía a la escontra. Creo que ye la que se fae en vivo, cola llectura, recitando y inclusive col apoyu musical. Ye´l ritmu y el ritmu como forma de considerar la poesía ye la única esplicación que topo pa que se me convocare a participar con unos versos míos de los 80 mayormente, nun templu onde, como mínimo, doblaba-yos la edá a toos (tanto bardos como públicu), eso sí, taba lleno hasta la bandera. Esta pue ser la esplicación, esto y el convencimientu plenu de que la poesía nun ye esa cosa sublime y misteriosa qu´inventen unes mentes privilexaes y concienciudes que tienen en casa infinites biblioteques, xente con nomes y apellíos y que tantísimo sabe, sinón más bien otro, esto ye, una especie d´azar que mezclando pallabres y ritmu recítase en público, por si dalguién lo escuchare, pa suerte del que lo escuche, sin importar muncho nin quién lo escribe o si cambien delles pallabres del orixinal autor propietariu. La poesía ye´l momentu esi, sin más.
El casu ye qu´esta idea de la poesía, personal y de siempre, fue confirmándose tamién n´otres timbes como por exemplu na organizada en La Caja Negra d´Uviéu onde taben tamién Sergio Sánchez Taboada, David Suárez (“Suarón”) y una moza que se llamaba Jara, creo, y que toos ellos, como Pablo, apoyábensese na música (nesti casu taba´l grupu experimental COLMENA) d´una manera mui especial y llograda.
Tamién na timba que se fizo na Cuenca nel local que tienen los de La Semiente en L´Éntregu la música tuvo su aquel, esta vez a cargu del DJ Dani Stylo o Antistylo o Contrastylo y onde conocí a poetes como´l punkbizarrista (pallabra de Suarón, creo) David Fueyo y de la Cuenca: La Turka, Erizuka o Lara Ríos. Aquí Pablo y Sergio traíen yá dalgunos poemes preparaos col ritmu que´l DJ diba pinchando, que ye lo que fae vivir esi momentu.
Quedó tan buen sabor con esti últimu que repitióse en Siero nel pub El Judá, esta vez tamién con David González al que yo conocía por dalgún llibru de poemes escritos, y del que me sorprendió la fuerza que teníen los sos versos en vivo.
Esta ye la cuestión en resume, la poesía ye poesía si ta vivo, cuando-y sentimos el pulsu. Per otru llau, nada nuevo, siempre fue asina.
A mi pasóme y pásame un poco como a los chavales del institutu cuando-yos espliquen nes aules a los grandes autores de la lliteratura y depués van a los llibros orixinales y nun topen nada de lo que-yos decía´l profesor en clase por más que miren el testu penrriba y per baxo. Anque siempre hai escepciones, como en toles coses.

1 comentario:

  1. El pulso poético está en la calle. Sigamos dándole vida, que no pare el momento.

    Un abrazo.

    ResponderEliminar